اخبار و مقالات

ایران می تواند سهم خود را از بازارجهانی خرما وآجیل افزایش دهد
تاریخ انتشار : 1395/5/30 ساعت 09:35:41
ایران می تواند سهم خود را از بازارجهانی خرما وآجیل  افزایش دهد













ایران می تواند سهم خود را از بازارجهانی خرما وآجیل افزایش دهد
تاریخ: 1395/03/17
شماره: 5795
بازدید: 45
مدیر صادرات شرکت دانپو* دانمارک گفت: ایران می تواند صادرات محصولاتی مانند خرما و آجیل را به راحتی افزایش دهد و سهم خود را از بازار جهانی این محصولات بالا ببرد.
 
«جِسپر متیسن» که در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته تهران به نام « ایران آگروفود 2016» شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 

تولیدکنندگان محصولات خرما وآجیل می توانند در بازارهای جهانی بسیار موفق باشند و با رعایت استانداردهای بسته بندی، به آسانی بازار را از دیگر رقبا بربایند.

متیسن تاکید کرد: ایران اقتصاد بزرگی است که بدون شک پتانسیل فراوانی دارد و ما در این نمایشگاه هستیم تا دانسته هایمان را از این بازار افزایش دهیم.

مدیر صادرات شرکت دانپو (تولیدکننده فراورده های منجمد مرغی) اضافه کرد: ایران در صنایع فرآورده های منجمد مرغی نیز فعال است و محصولات مختلفی مانند ناگت و برگر مرغ با برندهای مختلف داخلی در فروشگاه ها وجود دارد که به نظر می رسد از کیفیت مناسبی برخوردار باشند اما ما هنوز در مورد آنها اطلاعات چندانی نداریم.

وی تصریح کرد: با وجود تنوع شرکت های داخلی، هنوز جا برای رقابت هست و شرکت دانپو در صدد ورود به بازار ایران است.
به گفته متیسن 9 شرکت از کشور دانمارک در نمایشگاه اگروفود 2016 شرکت کرده اند و طبیعی است با عادی شدن ارتباطات تجاری با ایران، در نمایشگاه های بعدی، شرکت های بیشتری حضور پیدا خواهند کرد.

در این نمایشگاه 710 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 746 شرکت خارجی از 46 کشور حضور داشتند و جدیدترین کالاها، تولیدات و خدمات خود را ارایه و در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

تعداد شرکت کنندگان داخلی در این نمایشگاه حدود 36 درصد و تعداد شرکت کنندگان خارجی حدود 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
منبع خبر: خبرگزاری ایرنا